woensdag 7 mei 2008

bagdad

kolonel in het leger van Irak was hij. maar nu niet meer. want nu loopt hij rond door den haag, zwaaiend met een pasje van asielzoekerscentrum almelo. op zoek naar dhl. om een document te versturen naar bagdad. in den haag is geen dhl. wel een tnt. maar tnt kan geen documenten naar bagdad brengen. vindt de kolonel. denk ik te begrijpen. de man heeft een probleem, begrijp ik. de aard van dit probleem is mij niet geheel duidelijk. ik bel dhl. een pakje naar bagdad kost 69,60. veel geld voor een kolonel met een azc-pasje. en geen mogelijkheid om eens stevig te gaan onderhandelen over die prijs. of om een klerk ter aansporing onder tafel wat verfrommelde bankbiljetten toe te schuiven. ik zie geen uitweg en nodig de man uit om even op een terras een kopje koffie te gaan drinken. dat helpt. mij in ieder geval wel, zo vroeg in de ochtend.

Geen opmerkingen: