zaterdag 14 juni 2008

Engelhaar

een ding fascineert het meest aan de waan van deze dagen. de naam Engelhaar. het houdt me al dagen bezig, langs de lijn. zo’n spelletje is aan mij niet helemaal besteed. vaderlandsliefde evenmin. welk vaderland? mijn vader landde in Maastricht op deze planeet. en Maastricht als vaderland? nou, nee bedankt. met landen heb ik niets. meer met werelddelen. zo is het jammer dat Engelhaar en Zidane niet dezelfde kant op mogen spelen. Zidane mag niet eens meer meedoen, begreep ik gisteren. echt jammer, mooie vent, groot kaal en Marseillaan.
gisteren werd nog een geheim onthuld. Engelhaar heet helemaal niet Engelhaar. een kleine deceptie. wat een naam! een naam voor een keeper pur sang. zo eentje als nu, die jaren meegaat en betrouwbaar is. Engelhaar. magisch en vertrouwd. wordt er doorgebroken en is het bilknijpend eng. paf, Engelhaar redt. dat gevoel meer. daar zou ik wel stokoud mee willen worden.

Geen opmerkingen: