zaterdag 28 juni 2008

vooroordeel

in het bos, ver van mensheid en cultuur, een verlaten stationnetje. tegenover het station een gewezen 'hotel des voyageurs'. normaal waart hier de geest van verlatenheid. maar vandaag is het anders. tussen station en hotel staan een negental dure auto's. ergens uit het bos klinkt een opgewonden kreetje. het nabije bos is vol van actie, zoiets voel je. managers van een sjiek bedrijf uit een ander land hebben de plek tot zich genomen. ik bedenk me hoe de dure mannen en vrouwen zich moeten redden met de simpele keuken en toiletten, wc's en stapelbedden. geen jacuzzi's hier, geen luxe. zou het bedoeld zijn als straf? een uitdaging? ik kan me niet voorstellen dat je zoiets doet voor je plezier, als je in zo'n auto rijdt. zoveel vooroordelen heb ik dan ook wel weer.

Geen opmerkingen: