maandag 16 juni 2008

zware shag

eerder die dag barstte mijn zicht. de ruitenmannen verwisselden een kapotte voorruit, maar nog werd het zicht niet klaar. contactenzen hielpen iets, maar het hield niet over. mijn luiken gingen niet open. ik dacht in rondjes, ellipsen, spiralen. fascinerend, maar niet verhelderend. de vijfde versnelling van de vrachtwagen zit op de plek van de eerste versnelling van een luxewagen. mooi woord 'luxewagen'. eigenaren van een luxewagen noemen hun bolide bijna nooit een luxewagen. door de truckbestuurder uitgesproken klinkt luxewagen als: 'fragiel blik dat je niet te hard moet raken, anders krijg je problemen met de verzekering'. het woord zegt meer over de bestuurder dan de wagen. doorschakelen naar de 'luxe' vijf gaat af en toe bijna mis these days. onhelderheid door overbewustzijn. mijn zicht blijft suboptimaal. ik overweeg om te beginnen met het roken van zware shag vandaag. het is er weer voor. en dan heb ik over jaren iets om mee te stoppen.

Geen opmerkingen: